Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11317] Hvor gik Hans Falch i skole i tidsrummet 1865-75 og hvor blev han konfirmeret ?

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Min farfar Hans Peder Nerland Falch var ifølge folketællingen 1865 til opfostring hos hans farmor og fasterne venke og Hanna Falch.Digitalarkivet: 1865-telling for 1432 Førde.310 5 227 8de og 14de kredse Førde Førde Skeid 65c1a1 1 Personnr Husholdning Fornavn Etternavn Familiestatus Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødested Stort kveg Får Poteter2098 13 1 Fransike Falch Madam Husmoder eller styrer Huusholdningen for Datteren e 74 k Kins Prgj.2099 14 1 Venke Falch hendes Datter Gaardbruger og Selveier ug 32 k Førde Prgj. 2 2 22100 15 Hanna Falch hendes Datter eier Gaarden sammen med sin Søster Venke ug 50 k Kins Prgj.2101 16 Sanna Daniels. Fosterdatter ug 17 k Kins Prgj.2102 17 Hans Falch Fostersøn ug 6 m Førde Prgj.2103 18 Lovise Nilsd. Tjenestepige ug 19 k Førde Prgj.Farmoren dør i 1868 og Hanna dør i 1867. I folketællingen 1875 er Hans Falch dæksdreng.Digitalarkivet: 1875-tellingen: bergenske skip i utenriksfart. [12165/4]Post 1 av 1 utvalde i databasen Type Skipsnavn Hjemsted Kommerselester Skipsfører Posisjon Endehavn Dato Stilling Fornavn Etternavn Sivilstand Alder Bosted Fødested Tro. 645 Skonnerbrig Italia Bergen 127 1/2 O.G. Matzau Hull Messina 1te Januar 1876 Dæksgut Hans Peder Falk ugift 14 Bergen Dale Sundfjord Alle henhørende til den norske Statskirke.Spørgsmålene er: findes der elevprotokoller for perioden 1865 – 1875 fra Førde evt. Dale som kan fortælle hvor Hans Falch gik i skole ? Hvor blev han konfirmeret ?Mvh Hans Falch

• 7 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Hans Falch

Jeg har 2 nye bud på hvor min farfar Hans P. N. Falch kunne være konfirmeret:1. bud: Hanses far Edvard Falch, var lensmand ansat i 1876 på Bremanger og bosat i Kalvåg.2. bud: Hans P. N. Falch var stærkt tilknyttet til sin slægtning Johannes Martin Falch, han var lensmand ansat fra 1876 i Aal og Torpe i Hallingdal.Mvh Hans Falch

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner dessverre ikke noen konfirmant Hans P. N. Falch i Bremanger 1874-1875.Som dekksgutt på reise fra Bergen i 1875 har jeg mindre tro på et tilhold i Hallingdal, men har ikke kirkebøker som kan konsulteres der. De ligger i Statsarkivet i Kongsberg.

• 1 måned senere...
Gjest Hans Falch

Jeg har et nyt bud på hvor min farfar Hans P. N. Falch kunne være konfirmeret:Hanses faster Wilhelmine Lind Falch gift Nøstdal boede på gården Vaagene i Kinn S&F. Som det fremgår af 1. indlæg var Hans Falch en tid til opfostring hos hans fastre Venke og Hanna Falch sammen med Wilhelmines datter Sanna (Petronelle Susanne) Danielsen.Spørgsmålet er: Blev Hans Falch konfirmeret i Kinn i perioden 1874-1876 ?Mvh Hans

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.