Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#12859] Census 1930 Solano eller Contra Costa, California

Recommended Posts

Gjest Inger J Elsebø

Herbert Charles Hansen og Zola Marie Hotell hadde 2 barn ifølge Ancestral File. Hvis noen har tilgang til 1930 census for California, vil jeg gjerne vite navnet på barna. Herbert Charles er sønn til min 'grandtante', og familien i Norge har mistet kontakt med dem. Vet noen hvordan man får tak i obituaries fra Solano i California?

Gjest Inger J Elsebø

Herbert Charles Hansen født 25.1.1892 i Benicia, Solano, CA. Zola Marie Hotell født 18.10.1895 i Mendocino Co, CA. Herbert døde 1. mars 1974 i Walnut Creek, Contra Costa, Zola Marie døde 19.7.1988 også i Walnut Creek, Constra Costa, CA. De hadde en sønn som het Robert Vernon Hansen, men han døde i 1944 i Japan.

Gjest Laila N. Christiansen

Fant dem. Barna er Robert U. 8 år i 1930 den andre er utrolig vond å lese, kan være Norbert e.l. slutter i hvertfall på -bert. han var 3 år og 11 måneder.1930 U.S. Federal Census California Marin Sausalito District 37 image 6/19

Gjest Inger J Elsebø

Takk Laila. Det kan vel kanskje være Herbert, det ville i all fall være en mulighet at han var oppkalt etter sin far. En annen mulighet er vel å finne det via en obituary på Herberth Charles eller Zola Marie.

• 2 uker senere...
Gjest Inger J Elsebø

Etter å ha lagt en etterlysning på Ancestry.com's 'message board' i begynnelsen av januar, fikk jeg plutselig respons fra en hyggelig person, som har funnet obits. I tillegg har hun og reist til kirkegården (som ikke ligger i den byen hun selv bor i)og tatt bilder av gravstener som jeg har fått på mail. Nok et eksempel på at slektsgranskere er hjelpsomme folk!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.