Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#12860] Amerika, Idaho, Johan O. Hilstad, f. 1881

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

HeiPrøver å finne ut hvordan det gikk med Johan O. Hilstad, f. 1881, Meldal, Sør-trøndelag. Iflg. utvandringsprotokoll for Trondheim, dro han i 1907 til Wallace, Idaho. I det originale dokumentet som vises på Ellis Island, skulle han til en venn, Nils skrøfstad ???, Tiger Hotel, Burke, Idaho.LenkeEr det noen som har tid og muligheter for å sjekke folketellinger eller andre kilder for å se om det går an å finne ham igjen der borte ?

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Inger! I Montana, Missuola County, Hillgate twp (Missoula city) 21. april 1910 bor det en John Hilstad, lodger, 28 år f. i Norge, imm. 1907, carpenter, odd jobsMontana, MISSOULA, Roll 834 Book 2, Page 139a De han bor hos er tyske, så jeg tror vel han bor på 'hybel' der... Laila

• 3 år senere...
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg ser at ein John O. Hilstad, 40 år og ugift, i 1920 var busett i Camano precinct, Island Co., WA. Han var skogsarbeidar (logging camp laborer).Eg finn han ikkje i FT1930 eller andre kjelder. Kanskje flytte han til Canada?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Gjest Inger Bjørnaas

Margit på Trønderlista sjekket FT1920 og fant at denne John kom til Amerika i 1881. Det er greit å kunne utelukke noen også. Selv det er et skritt på veien videre.Skal prøve å legge inn en etterlysning på Montana Message Board for å se om noen kan få til å sjekke der. Fikk tips på Trønderlista om en dødsattest i 1917 på en John Hillestad i passende alder.Beste hilsen Inger

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.