Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#12946] Søk i bygdebok for Leganger

Recommended Posts

Gjest Knut Skjånes

Leganger er det gamle namnet på Leikanger, og eg går difor ut frå at du meiner bygdeboka for Leikanger. Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane, http://www.sffarkiv.no/, har mange kyrkjebøker på nettsidene sine, og eg har der leita i Leikanger etter alle med namnet Rasmus og som er fødde mellom 1830 og 1850. Eg fan da ein Rasmus Johannessen, fødd i 1842 av foreldra Johannes Bertelsen og Johanne Rasmusdtr. Dei budde da på garden Borlaug. Denne ligg i Feios sokn som frå 1992 tilhøyrer Vik kommune. Eg kan ikkje finne denne Rasmus Johannessen i bygdeboka for Leikanger, og dette er dessverre alt eg kan hjelpe deg med.

Gjest Åse Killingröd

Om du går inn på www.lor.no og velger kontaktforum i menyen,kan du gjøre en förespørsel der. En annen brukbar adresse er den her: http://home.c2t.net/romanifolket Ta kontakt og familiesøk der. Jeg fant en mulig kandidat til konen til Rasmus, Johanne Sophie Fredriksdatter, hennes foreldre het Fredrik Christiansen Vik og Gunhild Oline Rasmusdatter. Fant dette i Fantefortegnelsen 1862. Denne Rasmus Johannesen er vanskeligere å finne, skal gå igjennom Fantefortegnelsen 1845 om jeg finner noe. Du får gjerne meile meg om du har andre spørsmål eller ny opplysninger vedr. dette. akill@telia.comVennlig hilsen Åse Killingröd.

Gjest John Aalen

Hei Åse. Først må jeg takke deg for hjelp, du har rett i ang. konen til Rasmus da jeg selv fant dem i Eilert Sund,s tellinger og via kirkebøker. Har lett etter Rasmus i lange tider uten hell. Prøvde å komme inn på lenken til romanifolket uten å lykkes, kan den være feil? Hilsen J.Aalen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.