Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13856] Christian Larsen fra Vestre Toten?

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Var en tur på Dokumentasjonssenteret på Kapp, Ø.Toten i dag.Jeg har funnet mannen?? - men han passer ikke inn med dine opplysninger: Han var født i V.Toten 1809; gift med Sørine Andersd. f. i Modum 1817. Var på Søndre Rypaas som husmann 1865, nevnt som 'kvegfører' i'68.De hadde følgende barn; alle født i Modum: Anders 1838, Ingeborg La(urie)?? 1845, Christian 1853 og Laurits 1862.KILDE: Arkivkort på Dokumentasjonssenteret på Kapp, Ø.Toten.Skulle det mot formodning være et aktuelt spor så 'forny' din etterlysning her eller på slekthistorielaget.no - jeg følger med!Lykke til videre.Han kan umulig være far til din Mathea (om hennes fødselsår stemmer??); så et eller annet er feil??

Gjest Tor Rustad

Skylder å tilføye at grunnen til at jeg i det hele tatt la inn opplysningene var at han jo var på Rypaas; som du på slekthistorielaget's sider oppga som gard. Dette var den eneste Christian Larsen f. i V.Toten tidlig 1800 som slo seg ned på Rypaas i Modum etter det jeg har funnet.Ergo så må dine opplysninger om anene være feil?? Eller kan det ha vært en før han likevel - det ville nesten vært utrolig? Og morsomt!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.