Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13986] Snekkermester Arne Amundsen fra Drammen, født før 1800

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

I mitt tema 11484 har jeg fått mye hjelp ang. hans svigersønn Peder Christensen fra Kålstad i Holla / Telemark, senere vognfabrikant i Oslo, som var gift med Maren Kirstine Amundsen, født ca. 1816 i Bragernes, Drammen. Jeg er ute etter hennes foreldre.Laila Kornstad skrev: 'Per overtok forretningen i Nordbygata 3 etter svigerfarens død.' Derfor er Arne Amundsen ikke å finne i FT 1865 for Christiania.i FT 1801 for 0624 Eger (Eiker, Buskerud) finner jeg en kandidat:Arne Amundsen, 5 år g. - Far: Amund Christopheren, 27 år g., 'Juulmager' på Hassel Jern Verk, gift 2. gang med Ingeborg HansdtrFamilysearch: Arne Amundsen: Birth 16. oct. 1796; Parents: Amund Christopher Hansen og Siri ArnesdtrEr dette den riktige familien? Hvem var Arne gift med? Takknemlig om jeg fikk et svar. Barbara

Gjest Barbara Lose

Glemte å si at Arnes datter Maren Kirstine Amundsen giftet seg med Peder Christensen 18.11.1838 i Bragernes Drammen Buskerud. Sannsynligvis gir denne vielsesprotokollen informasjoner om opprinnelsen til brudeparet.Har noen tilgang på kirkeboka over viede i Bragernes? Jeg er spesielt interessert i opplysninger om Maren Kirstines foreldre.

• 1 måned senere...
Gjest Barbara Lose

For ordens skyld: Svar på spørsmålene finnes i tema 14710 og 14809.Denne snekkermesteren hetet ARVE Amundsen og var fra Nedre Vipeto i Holla / Telemark. Han var gift med Elen Gulbrandsdatter fra Ausen i Sørum / Akershus.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.