Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14079] Andreas Johan Nøstdahl i Vemundvik

Recommended Posts

Gjest Victor Dahl

Vel, de er registrert med Nøstdahl i andre forbindelser. Jeg har lånt filmer for kirkebok for Vemundvik/Namsos men den stopper 1888, og jeg bor litt forlangt borte til å besøke kirkekontoret. Jeg har skrevet dit 3 ganger med returporto, men aldri fått noe svar.

Gjest Aslaug Andersen

For noen år siden hadde jeg kontakt med Botnan historielag i Vemundvik. Det kan hende at de kan ha opplysninger å gi deg. Hvem som er formann i historielaget nå, vet jeg ikke, men en telefon til biblioteket/kulturkontoret i Namsos vil kunne gi deg den opplysninga. Vemundvik/Namsos er ellers helt umulig å få noe ut av når det gjelder slektsopplysninger, synes jeg. Etter det jeg vet, er det ingen som er i gang med å skrive bygdebok, og når kirkeboka slutter i 1880-åra, er det vanskelig å finne noe. Men jeg skulle jo anta at det må finnes ei klokkerbok. Jeg fikk den beskjeden på Statsarkivet i Tr.h. en gang, at de 'trodde' kirkeboka gikk tapt ved bombinga i 1940 da kirka brann ned, og de sa ikke noe om ei evt. klokkerbok! Siden har jeg ikke spurt! Men prøv historielaget. Hilsen Aslaug

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.