Jump to content
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei!

 

prøver og hjelpe en venn med å finne slekt av han. kan noen hjepe oss å tyde linje 15 guttorm på denne siden? det er kirkebok nes i nes (hedmark) 1927-1932 side ? guttorm er født 6-8-1928 far er gift murer nikolai bremseth f 1884 Gjøvik. hva står det bak der? og står det spiseforetning under der?kan dette hvere samme Nikolai som er f i 1884 men med navn Nikolai Johansen Posanger i ft for 1910? bakerst så ser det ut til å stå stavsjø, men hva står det bak der ? Mor er Lina Strand.

 

Takk så lenge.

 

Hilsen Roger.

Link to comment
https://forum.nasjonalarkivet.no/topic/170145-nikolai-bremseth/
Share on other sites

Du bør lenke til boken, slik at andre finner lettere frem: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4743&idx_id=4743&uid=ny&idx_side=-5 Jeg har tidligere forsøkt å lage en oppskrift på hvordan du kan lage riktig lenke for kirkebøker: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/270-forslag-til-faq-frequently-asked-questions-for-bruk-av-referanselenker-i-digiatalarkivet/

 

Jeg leser "Kampens spiseforretning", men det gir ingen mening for meg. Muligens kan det være der Nicolai jobbet, presumptivt i Gjøvik. Men jeg aner ikke om det er en historisk butikk eller ei som har hett det.

 

Siden du er ny: Det har vært en del diskusjon om bruk av både fornavn og etternavn i dette forumet. Mange av de som er flinke til lese slikt, liker gjerne at de vet hvilken 'roger' de svarer. Det er mulig du får flere svar hvis du inkluderer både fornavn og etternavn i visningsnavnet ditt. :)

Du bør lenke til boken, slik at andre finner lettere frem: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4743&idx_id=4743&uid=ny&idx_side=-5 Jeg har tidligere forsøkt å lage en oppskrift på hvordan du kan lage riktig lenke for kirkebøker: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/270-forslag-til-faq-frequently-asked-questions-for-bruk-av-referanselenker-i-digiatalarkivet/

 

Jeg leser "Kampens spiseforretning", men det gir ingen mening for meg. Muligens kan det være der Nicolai jobbet, presumptivt i Gjøvik. Men jeg aner ikke om det er en historisk butikk eller ei som har hett det.

 

Siden du er ny: Det har vært en del diskusjon om bruk av både fornavn og etternavn i dette forumet. Mange av de som er flinke til lese slikt, liker gjerne at de vet hvilken 'roger' de svarer. Det er mulig du får flere svar hvis du inkluderer både fornavn og etternavn i visningsnavnet ditt. :)

 

 

Hei! Takk for svaret, men hvordan legger jeg til etternavnet mitt? er det på profil eller noe sånt?

Hei!

 

Ny her ja, så det blir nok litt rot, men håper det går bedre..

 

Hei! Takk for svaret, men hvordan legger jeg til etternavnet mitt? er det på profil eller noe sånt?

Du kan endre visningsnavnet ditt. Se her for hvordan det gjøres. Du kan også eventuelt legge ditt fulle navn inn i signaturen din.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.