Jump to content
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Det er nok deres 'web bots' som er inne for å indeksere sidene. Dette gjøres regelmessig slik at nytt som er lagt inn vil bli registrert. Fordelen ved det er at hvis noen søker på et emne, navn etc, vil også det som er skrevet her om det eventuelle emnet, navnet etc dukke opp blant søkeresultatene.

Det er nok deres 'web bots' som er inne for å indeksere sidene. Dette gjøres regelmessig slik at nytt som er lagt inn vil bli registrert. Fordelen ved det er at hvis noen søker på et emne, navn etc, vil også det som er skrevet her om det eventuelle emnet, navnet etc dukke opp blant søkeresultatene.

Ja ha ja ... det er jo et greit svar. Takk og :)

Jeg tenkte å gi deg et eksempel, Marianne, og da "googlet" jeg på navnet ditt og fikk opp dette:

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/847-droebak/

 

Dette er et spørsmål du selv har stilt i dette forum, funnet på Google.

 

Slike eksempler kan vi finne på de fleste av oss.

 

(Jeg håper lenken fungerer)

Jeg tenkte å gi deg et eksempel, Marianne, og da "googlet" jeg på navnet ditt og fikk opp dette:

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/847-droebak/

 

Dette er et spørsmål du selv har stilt i dette forum, funnet på Google.

 

Slike eksempler kan vi finne på de fleste av oss.

 

(Jeg håper lenken fungerer)

Takk for dette eksemplet Dag Aage! Akk hvor vi eksponerer oss. Lenge siden jeg hørte noe fra deg, men vi er antakelig inne på forskjellige temaer.

I dag så jeg at Facebook er inne også. At Google og Yahoo (og sikkert andre søkemotorer) indekserer sidene viste jeg, men at Facebook også var blant disse viste jeg ikke...

De må jo ha noe å gj(esp) ... noe å gjøre. Det er visst natt nå.

Leser i avisa i dag at Google-bilen er observert på RV 3 over Kvikne, så de reker i alle kroker, og følger nok snart hvert steg folk gjør, både til lands, til vanns og i lufta med B)

Jeg skrev for skøy skyld inn vår adresse på Google, og der kom opp 246 resultater ... også adresser der min mann jobbet for mange, mange år siden, og så blir han kalt Midstubakken ett av stedene, noe som ikke stemmer.

 

Google har vært her også og fotografert, hører jeg.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.