Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Bosted/oppholdssted i Aker

Recommended Posts

Skrevet

Hei, fint om du kan oppgi permanent sidelenke også, slik at vi selv kan velge forstørrelsen.

Skrevet

For å tenke litt høyt, så leser jeg selv " Sogn +kagen". Det var(er) en Kaggen gård i Aker, men dette blir bare ren og skjær gjetning for min del.

Skrevet

Når jeg sliter med sånt, så bruker jeg å se om jeg finner andre eksempler som ligner, som gjerne er skrevet litt tydeligere.  Bla litt fremover / bakover så er du kanskje heldig.

Skrevet

Fyrste stad-kolonne er kanskje fødestad? I alle høve les eg Sagerskogen der, og det står Do i andre kolonne, altså Aker sygehus, så fylgjer 8/10 Tæring Ramm (dødsdato/innleggingsdato, sjukdom og lege?).

Skrevet

Mulig det er Sognskogen? Hvis det er personen jeg tror det er, er hun født i Bohuslän i Sverige.

Jeg er elendig på geografi i hovedstadsområdet merker jeg. Men mange tusen takk for en god hjelp videre!

Skrevet

Ja, det er nok ingen sagar her nei - Werner har rett i at det står Sogn-! 

Skrevet

Takket være hjelpen deres fant jeg henne i kirkeboken for Østre Aker, og der var bostedet riktignok Sognskogen!

Takk igjen begge to! :-)

Ragnhild

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.