Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Elisabeth Wilhelmine A(a)mundsen var født i Bergen 12.05.1865 og ble gift med Hans Olai Nielsen, Dyrøy i Nykirken 06.09.1885. Han døde 13.07.1909.

I 1910 tellingen finner jeg henne i Frimannssmuget 1 som Elisabeth Nilsen, men jeg finner henne ikke blant de døde 1910/1911, og heller ikke i skifteoversikten/døde i Bergen 1912-1972.

Er det mulig å finne ut når og hvor hun døde evt ved bruk av folkeregisterkortet hennes?

Det er trolig Elisabeth N. Dyrø f. 1865 død 6/5-1912 begr. 15/5-1912 Lungegården sykehus, i dødsm. står har 2 småpiker på Jebsens Minde, i 1922 er Gerda(Gerdis?) Elisabeth Dyrø f. 11/3-1904 tjenestepike på barnehjemmet i Kong Oskarsgt 71, der er også Dagny Dyrø f. 23/3-1905 barnehjemsbarn. Ser at hele fam er bosatt i 1912 i Claus Frimanssmug 1, Elisabeth W Nilsen med 10 barn.

Takk skal du ha Rune. Det er første gangen jeg ser at familien benytter Dyrø som slektsnavn, jeg tenkte ikke på den muligheten.

Jeg manglet Dagny i min oversikt over barn. Gerdis hadde jeg funnet.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.