Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Jens Tollefson (1846-1930) og kona Anna (1839-1911) på Bandskjerøyri i Sogndal - kvar vart det av dei tre yngste borni deira??

Recommended Posts

Eg har i lengre tid slite med å finna ut av denne huslyden frå Sogndal med røter i Hafslo, og vonar no at nokon i Brukarforum har nyttige tips å komma med?

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anna Jørgensdotter (Urnes), f. {i Hafslo} 16.8.1839,

Anna Jørgensdotter gifte seg i Hafslo 20.6.1867 med Jens Tollefson frå Ølnes i Sogndal.  Han var son av husmann Tollef Bottolfson på Stodni under Ølnes, opphavleg frå Kvam i Aurland, og første kona Anna Baardsdotter frå Øyabrekka under Ølnes og f. i Sogndal 28.12.1846.  Jens og Anna slo seg ned som plassfolk på Bandskjerøyri under Årøy i Sogndal der Anna d. som husmannskone 28.1.1911.  Jens d. som enkjemann i Sogndalsfjøra i Sogndal 28.4.1930.  Dei fekk fire døtrer i lag:

a. Anna Jensdotter Aarøen, f. i Sogndal 29.6.1867, d. som gardbrukarkone på Nes i Sogndal 6.5.1911.  Ho gifte seg i Bergen 20.4.1891 med gardbrukar Ingebrigt Nilsson frå Nes i Sogndal, f. i Sogndal 11.4.1850.  Han d. som kårmann og enkjemann på Nes 12.3.1927.  Ingebrigt og Anna tok over som gardbrukarar på heimebruket hans på Nes i Sogndal og fekk åtte born i lag.

b. Martha Jensdotter Aarøen, f. i Sogndal 1.10.1870, utvandra til Amerika i 1892 og

¤¤¤¤¤ (lagnaden hennar? – 1930: Martha Aarøen i Amerika)

c. Jensina Jensdotter Aarøen, f. i Sogndal 12.3.1875, utvandra til Amerika i 1896 og

¤¤¤¤¤ (lagnaden hennar? – 1930: Jensina Aarøen i Chicago)

d. Jørgina Jensdotter Aarøen, f. i Sogndal 21.11.1879,

¤¤¤¤¤ (n. 1900/1910 - spinding og strikking - seinare lagnad? – ikkje n. 1930!!)

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eg har nytta dødsmeldingi etter faren frå dødsfallet hans i 1930, og derifrå har eg adressene til dei to døtrene i Amerika.  Yngste dotteri Jørgina er nok død i Noreg, anten i Sogndal eller kanskje i Bergen, men eg har so langt ikkje greidd å finna ut noko meir om ho.  Etterkomarane etter Anna har diverre ikkje nokon kunnskap som hjelper oss i denne saki!

Er det mogeleg å finna ut noko om desse tre yngste søstrene?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Bergen fylke, Bergen, Dødsfallsprotokoll nr. 14 (1924-1927), Dødsfallsprotokollside, Side 34

Permanent bilde-ID: sk20090611340443

Det står ikke noe mer i dødsfallsprotokollen heller om hvor i Amerika søstrene befinner seg. 

c. Jensina Jensdotter Aarøen, f. i Sogndal 12.3.1875, utvandra til Amerika i 1896 og

Utvandret i september 1896

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000693520

Kan dette være ankomsten til New York?

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:JX7D-NY9

Given Name: Jensina

Surname: Jenson

Last Place of Residence:

Event Date: 19 Sep 1896

Nationality: Norway

Departure Port: Liverpool

Arrival Port: New York

Marital Status: U

Citizenship Status:

Ship Name: Lucania

b. Martha Jensdotter Aarøen, f. i Sogndal 1.10.1870, utvandra til Amerika i 1892 og

¤¤¤¤¤ (lagnaden hennar? – 1930: Martha Aarøen i Amerika)

Hei!

Tror det må være henne som ble gift med Fred Kuehne.

Name: Martha Kuehne

[Martha Jensen] 

Birth Date: 1 Oct 1870 Birth Place: Bergen, Norway Death Date: 2 Jan 1944 Death Place: Chicago, Cook, Illinois Burial Date: 5 Jan 1944 Burial Place: River Grove, Cook, Ill. Cemetery Name: Elmwood Park Death Age: 73 Occupation: Housewife Race: White Marital Status: M Gender: Female Residence: Chicago, Cook, Ill. Father Name: Jensen Father Birth Place: Bergen, Norway Mother Birth Place: Bergen, Norway Spouse Name: Fred Kuehne

Census 1900: https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY-6WM3-M6J?mode=g&i=4&cc=1325221

Mvh Bente

Aarøen har kanskje blitt til Oren?

Name: Martha Oren Age: 25 Gender: Female Birth Year: abt 1871 Marital Status: Single Marriage Type: Marriage Marriage Date: 13 Jun 1896 Marriage Place: Chicago, Cook, Illinois Spouse Name: Fred Kuehne Spouse Age: 32 Spouse Gender: Male Spouse Marital Status: Single FHL Film Number: 1030264

https://familysearch.org/search/collection/results?count=20&query=%2Bgivenname%3AMartha~%20%2Bsurname%3AOren~&collection_id=1680829

Kanskje hun som kalles Seni Oren i Census 1900?

Name: Seni Oren

[Leni Oren Age: 25 Birth Date: Mar 1875 Birthplace: Norway Home in 1900: Chicago Ward 34, CookIllinois Race: White Gender: Female Immigration Year: 1897 Relation to Head of House: Employee Marital Status: Single Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway

Name: Sena Oren

[sena Iren] 

[Lena Oren Age in 1910: 35 Birth Year: abt 1875 Birthplace: Norway Home in 1910: Chicago Ward 28, CookIllinois Street: Catland St Race: White Gender: Female Immigration Year: 1882

[1887]  Relation to Head of House: Head Marital Status: Single Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Native Tongue: English Occupation: Latcher Industry: Laundry Employer, Employee or Other: Wage Earner Farm or House: House Able to Read: Yes Able to Write: Yes Out of Work: N Number of weeks out of work: 0 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Sena Oren 35

Name: Sine Oren

[sime Oren Age: 43 Birth Year: abt 1877 Birthplace: Norway Home in 1920: Chicago Ward 28, Cook (Chicago),Illinois Street: Cortland St Race: White Gender: Female Immigration Year: 1896

[1886]  Relation to Head of House: Head Marital Status: Single Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Native Tongue: Norwegian Able to Speak English: Yes Occupation: Laundress Industry: Private Homes Employment Field: Own Account Home Owned or Rented: Rent Naturalization Status: Papers Submitted Able to Read: Yes Able to Write: Yes Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Sine Oren 43

Name: Sina Oren SSN: 321-28-9137 Last Residence:
Illinois
BORN: 12 Mar 1875 Died: Feb 1963 State (Year) SSN issued: Illinois (1951)

Endret av Bente L. Skjager

Dette er jo berre heilt eineståande og utruleg!  Hjarteleg takk til Carsten, Grethe og Bente for kjempeflotte og imponerande innlegg!  Først Jørgina i Bergen og so båe søstrene i Amerika!

Eg har elles òg oppdaga at då Sina Oren døydde i Chicago, IL 25.2.1963, vart namnet hennar feilskrive Gina Oren!

Det einaste som no manglar for å gjera denne huslyden heilt «komplett», er:

* Året for Jørgina Aarøen si flytting til Bergen (dette spørsmålet er alt stilt til Statsarkivet i Bergen), og

* Biografiske opplysningar om Fred G. Kuehne, mann hennar Martha

Eg ser at både Sina og Martha er gravlagde i Elmwood Park cemetery, River Grove, IL og vil freista ein telefon dit noko seinare i dag!  Eg reknar med Fred ligg der òg!?

Nok ein kjempetakk for framifrå hjelp til løysing av denne utfordringi!

Hjarteleg takk til Leif for eit nytt innlegg om denne huslyden!

Jau, det er nok sonen Fred Jr. du har finne.  Eg oppdaga eit «family tree» på ancestry.com som inneheld ein del opplysningar om denne huslyden, men vedkommande tre-eigar har ikkje noko meir om Martha og Fred Sr!

Men, ein telefon til Elmwood Park cemetery i Chicago, IL har gitt som resultat at:

** Fred G. Kuehne vart gravlagd der 21.11.1949, so då må dødsfallet hans ha vore kring 19.11....

Kanskje greier me å finna ut meir om Fred...

Eg takkar på ny for framifrå innsats for å spora denne huslyden!

Og der er ein «obituary» for Fred Kuehne dukka opp frå Amerika:

~~~~~~~~~~~~~~

Daily Journal Gazette

November 18, 1949, Mattoon, Illinois, page 14

Fred Kuehne Dies at Age of 88

Fred Kuehne, who had resided for the past four years with his son, Fred Kuehne Jr., at Bon Air Farm, south of this city, died at 11:15 o'clock this morning in Mercy Hospital, Urbana, where he had been a patient following a stroke two weeks ago.  Mr. Kuehne was 88 years old.

The body will be at the Schilling funeral home Saturday. Burial will be in Elmwood Park cemetery in Chicago Monday.  No federal services will be held in this city.

Mr. Kuehne was born on July 21, 1861, on a farm near Appleton. Wis.  He was educated In Wisconsin schools and 55 years ago married Miss Martha Oren.  Mr. Kuehne spent most of his life in Chicago, where he was a building contractor.  His wife died five years ago, and four years ago he came here to make his home.

Surviving are two sons, Fred Jr. of this city and George Kuehne of Lake Bluff; three grandchildren and two sisters.

~~~~~~~~~~~~~~

Appleton, WI ligg i Outagamie Co., WI, og eg har no søkt etter Fred i FT1870 og 1880, men finn ikkje nokon som høver!  Er eg blind??

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne huslyden!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.