Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Tinn i Telemark - eit geografisk spørsmål frå 1870-talet - kvar er Sanden og kvar er Haugen?

Recommended Posts

Jakob Nilsson var fødd i Tinn 17.12.1870, ifølgje kyrkjeboki son av husmann Nils Jakobson og Gunnhild Østensdotter HAUGEN: https://media.digitalarkivet.no/view/6000/57

I 1873 utvandra huslyden til Amerika, då med ættenamnet SANDEN, men Gunnhild er ikkje nemnd, i staden Gro Østensdotter Veaasen: https://media.digitalarkivet.no/view/6000/341

Nils Jacobson Svalde og Gunnhild Østensdotter Veaasen gifte seg i Tinn 7.7.1867: https://media.digitalarkivet.no/view/6000/231

Eg reknar med at dette er foreldri til Gunnhild på Veåsen i Tinn i 1865: https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038142000043

Eg finn ikkje nokon på Svalde i Tinn som liknar på huslyden til Nils Jacobson...

Sanden ser ut til å vera eit gardsnamn i Tinn, men kva med Haugen?

Kan nokon med lokal kunnskap hjelpa meg med følgjande:

** Kva var bustaden til Nils Jacobson og Gunnhild Østensdotter, medan dei budde i Tinn? - husmannsplass Haugen under garden Sanden?

** Kva gard/plass i Tinn kan me seia at Nils Jacobson var oppvaksen på?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

PS: Etterkomarane i Amerika skreiv seg for SANDEN!

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:N7BT-657

Name: Sigrid Nielsdatter
Name Note:
Birth Date: 29 Apr 1869
Birthplace:
Christening Date: 17 May 1869:
Father's Name: Niels Jakobsen Haugene
Mother's Name: Gunnild Østensdatter

Name: Jakob Nielsen
Name Note:
Birth Date: 17 Dec 1870
Birthplace:
Christening Date: 15 Jan 1871
Christening Place: Tinn, Telemark, Norway
Father's Name: Niels Jakobsen Haugen
Mother's Name: Gunnild Østensdatter

--------------------------------------------------------------------------------------------

????

http://findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=87482941

Birth:  Jan. 16, 1838
Tinn kommune
Telemark fylke, Norway Death:  Nov. 18, 1897
Fertile
Worth County
Iowa, USA trans.gif
1st Spouse:
Gunhild Øysteinsdatter Veaasen b: 16 Jul 1843 in Veaasen, Atraa, Tinn, Telemark, Norway d: 16 Aug 1872 in Haugen, Mael, Tinn, Telemark, Norway age 29 m: 07 Jul 1867 in Dal parish, Tinn, Telemark, Norway Father: Øystein Olsson Veaasen Mother: Gunhild Kjetilsdatter Svinbøl

Children with Nils and Gunhild:
....... 2 Gunhild "Julia" Nielsdatter Jacobsen Sanden b: 19 Mar 1868 in Svalde, Dal, Tinn, Telemark, Norway d: 21 Sep 1952 in Naeve Hospital, Albert Lea, Freeborn, Minnesota 
........... +John Hansen Raun b: 12 May 1857 in Heils, Denmark d: 24 Nov 1932 in Raun Farm, Cerro Gordo Co Iowa m: 19 Mar 1892 in Fertile Lutheran Church, Fertile, Worth, Iowa (John's 2nd marriage) Father: Hans J Raun Mother: Karen Friis
....... 2 Sigrid "Sarah" Nielsdatter Jacobsen Sanden b: 29 Apr 1869 in Haugen, Mael, Tinn, Telemark, Norway d: Aft. 1880 in -- (may have died young - not on photos - no address- no confirmation)) 
....... 2 [1] Jacob Nielsson Jacobsen Sanden b: 17 Dec 1870 in Haugen, Mael, Tinn, Telemark, Norway d: 20 Sep 1940 in Forest City, Iowa 
........... +Elizabeth Pedarsdatter Suby b: 02 Dec 1870 in Dane Co, Wisconsin d: 05 Oct 1909 in Fertile, Worth, Iowa m: 06 Oct 1894 in Fertile Lutheran Church, Fertile, Worth, Iowa Father: Peder Larson Suby Mother: Anne Andersen
....... *2nd Wife of [1] Jacob Nielsson Jacobsen Sanden: 
........... +Tillie Holskar b: 26 Sep 1881 in Worth Co, Iowa d: Aug 1966 in Mason City, Cerro Gordo, Iowa m: 31 Aug 1912 in Fertile Lutheran Church, Fertile, Worth, Iowa (no children) Father: Halvor Holskar Mother: Bergette Grimstvedt

2nd Spouse:
Gro Øysteinsdatter Veaasen (She is the sister of Gunhild, Nils' first wife, above) b: 10 Aug 1850 in Veaasen, Atraa, Tinn, Telemark, Norway d: 22 Oct 1937 in Fertile, Worth, Iowa age 87 m: Abt. 1873 in ? Iowa - (marr. not found in Norw. parish records) Father: Øystein Olsson Veaasen Mother: Gunhild Kjetilsdatter Svinbøl

Children by Nils and Gro:
Austin Jacobsen Sanden
Kuntiz Jacobsen Sanden
Gurine "Gertrude" Jacobsen Sanden
Belle Jacobsen Sanden
Anne Marie Jacobsen Sanden
Oline Jacobsen Sanden
Austin Oliver Jacobsen Sanden
Malla Sanden

Information for this memorial kindly provided by Dolores A. Lee Barron.

Family links: 
 Spouse:
  Gro Austenson Sanden (1850 - 1937)*

Children:
  Gunhild Nielsdatter Jacobsen Sanden Raun (1868 - 1952)*
  Jacob Nils Sanden (1870 - 1940)*
  Gertrude Sanden Davey (1876 - 1939)*

*Calculated relationship   Burial:
Brush Point Cemetery 
Hanlontown
Worth County
Iowa, USA  
Maintained by: T Burt
Originally Created by: DM Scott
Record added: Mar 28, 2012 
Find A Grave Memorial# 87482941

Endret av Grethe Flood

Kan det være Nils Jacobsens far som dør 22. juli 1863? 

Telemark fylke, Atrå, Mæl, Dal, Hovin i Tinn, Gransherad, Ministerialbok nr. I 6 (1857-1878), Døde og begravede 1863, Side 300
Permanent bilde-ID: kb20061128350278

Nils Jacobsens mor i FT1865?

https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038142002486

Dåpen til Niels:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/255/pd00000010379591

Endret av Sven Hjortland

Jakob Nilsson var fødd i Tinn 17.12.1870, ifølgje kyrkjeboki son av husmann Nils Jakobson og Gunnhild Østensdotter HAUGEN: https://media.digitalarkivet.no/view/6000/57

I 1873 utvandra huslyden til Amerika, då med ættenamnet SANDEN, men Gunnhild er ikkje nemnd, i staden Gro Østensdotter Veaasen: https://media.digitalarkivet.no/view/6000/341

Nils Jacobson Svalde og Gunnhild Østensdotter Veaasen gifte seg i Tinn 7.7.1867: https://media.digitalarkivet.no/view/6000/231

Eg reknar med at dette er foreldri til Gunnhild på Veåsen i Tinn i 1865: https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038142000043

Eg finn ikkje nokon på Svalde i Tinn som liknar på huslyden til Nils Jacobson...

Sanden ser ut til å vera eit gardsnamn i Tinn, men kva med Haugen?

Kan nokon med lokal kunnskap hjelpa meg med følgjande:

** Kva var bustaden til Nils Jacobson og Gunnhild Østensdotter, medan dei budde i Tinn? - husmannsplass Haugen under garden Sanden?

** Kva gard/plass i Tinn kan me seia at Nils Jacobson var oppvaksen på?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

PS: Etterkomarane i Amerika skreiv seg for SANDEN!

Nils Jakobsson hadde born med tre ulike kvinner. Kvinne nummer to (Gunnhild Øysteinsdotter) og tre (Gro Øysteinsdotter) gifta han seg med. Gunnhild døydde i 1872, Nils sat att med deira tre mindreårige born, og i 1873 gifta han seg med systera til Gunnhild, Gro Øysteinsdotter. Same året utvandra Nils, Gro og borna til Minnesota. Far til Nils overtok Nedre Sanden i Mæl sokn i 1835, men må ha selt garden ein gong før 1865. Etterkomarane hans er ikkje der i 1865.

Svalde er embetsmannsdansk for Svadde-gardane i Dal sokn. Det kan sjå ut som om Nils har vore på Svadde da han gifta seg i 1867.

Det er tre husmannsplassar Haugen i Mæl sokn: Haugen under Grønskei, Haugen under Miland og Abrahamshaugen under Bjørtuft.

Skal ein finne ut kor Nils Jakobsson voks opp må ein følgje livshendingane til han sjølv, foreldre og sysken. Det er ein del arbeid. Eg har det ikkje klart. 

Endret av Anfinn Bernaas

Hjarteleg takk til Grethe og Sven for spennancde og interessante innlegg!

For meg ser det ut som om Nils Jacobson er fødd som gardbrukarson på Sanden i Tinn, men kanskje laut foreldri flytta derifrå i ung alder?

Kvar voks so Nils opp?

So har Nils teke att Sanden som ættenamn då han utvandra til Amerika...?

Men framleis har me «mysteriet» med Haugen-namnet...?

Eg takkar igjen for framifrå bistand med denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane

Frå debatt 84096 (2011) – Kari Klevjer, Drammen: Veaasen Tinn i Telemark:

(6) Jeg vet litt. De slo seg ned i Worth County Iowa. Barn i ekteskap med Gunnhild er: Gunnhild ft. 1869 - sigrid ft. 1870- Jacob ft. 1871 alle i Tinn. Jacob gifter seg med Tillie Holskar 1894 i Fertile Cerro Gordo County Iowa. Gunnhild gifter seg med John H.Raun i 1892 samme sted. Nils og Gro`s barn Bella Sanden -Austin - Anne - Gurine alle født i Worth Iowa. Gro døde 22 Oktober 1937 i Worth - Anne Sanden gift med Oscar Evenson - Gurine med John Davey

• 4 uker senere...

Hjarteleg takk til Anfinn for siste innlegget i denne debatten.

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att dette emnet, samstundes som eg vil syna fram manuskriptet for heile Suby-ætti frå Luster som Jacob Sanden gifte seg inn i.  Her går det klårt fram kva detaljar eg framleis slit med å få tak i:

~~~~~~~~~~~~~~

Peder Larsson Rønnei, son av føregåande husmann og herifrå plassen, var f. i Jostedalen 13.3.1838 og gifte seg 21.6.1864 med Anna Andersdotter frå Hesjebakken 6 under Rønnei.  Ho var f. 14.7.1840.  Peder og Anna tok over heimeplassen hans her i Lunden 5 kring 1864 og dreiv plassen fram til 1869.

Peter og Anna Larson, sidan kjend under ættenamnet Suby, utvandra til Amerika i 1869.  Dei budde først nokre år i Dane Co., Wis., men flytte kring 1875 til ein farm i Mount Valley township, Winnebago Co., Ia.  Peter d. i Fertile, Ia. 17.9.1907, medan Anna Suby d. i Worth Co., Ia. 16.12.1924.  Dei fekk seks born i lag:

a. Kari, kjend som Kaia Suby, f. i Luster 27.6.1865, utvandra til Amerika med foreldri sine i 1869 og d. i Sioux City, Ia. 22.9.1904.  Ho gifte seg i Winnebago Co., Ia. 30.10.1889 med Jacob Erikson frå Rødbergstrand i Selje, i Amerika kjend som Jacob Rodberg.  Han var son av gardbrukar og fiskar Erik Jacobson på Rødbergstrand, opphavleg frå Våge, og kona Metta Hansdotter frå Rødberg og f. i Selje 7.1.1862.  Han utvandra til Amerika i 1885 og d. i Fertile, Ia. 12.11.1925.  Jacob Rodberg var snikkar («carpenter»), og han og Kaia budde ei tid i Grant township, Cerro Gordo Co., Ia., men flytte sidan til Fertile, Worth Co., Ia.  Dei fekk to born.

b. Anders, kjend som Andrew P. Suby, f. 6.6.1868, utvandra òg med foreldri til Amerika i 1869 og d. i Fertile, Ia. 24.3.1951.  Andrew Suby gifte seg i Winnebago Co., Ia. 24.10.1891 med Ragnhild Halvorsdotter Holskar frå Holskar i Nissedal, i Amerika kjend som Ragnhild Holskar.  Ho var dotter av gardbrukar Halvor Torkildson på Holskar og kona Birgit Aslaksdotter frå Grimstveit og f. i Nissedal 20.3.1869, men utvandra alt same året til Amerika i lag med foreldri sine.  Men Ragnhild d. i Winnebago Co., Ia. 24.12.1897, og 5.1.1900 gifte Andrew seg att i Worth Co., Ia. med Celia Amelia Halvorson.  Ho var f. i Worth Co., Ia. 6.2.1876 og d. i Fertile, Ia. 15.1.1959.  Andrew Suby farma i Grant township, Cerro Gordo Co., Ia. og fekk i alt tolv born, fire frå første ekteskapet og åtte frå det andre.

c. Elizabeth, kjend som Lizzie Suby, f. i Dane Co., Wis. 2.12.1870, d. i Fertile, Ia. 5.10.1909.  Ho gifte seg i Cerro Gordo Co., Ia. 6.10.1894 med Jacob Nilsson Sanden frå Sanden i Tinn,

##### (sjekka dette? – det var vel ikkje der foreldri budde!?)

i Amerika kjend som Jake N. Sanden.  Han var son av husmann Nils Jacobson på ein plass

##### (kva plass?)

under Sanden, opphavleg frå Svadde,

##### (sjekka? – var det der Nils voks opp?)

og kona Gunnhild Østensdotter frå Veåsen og f. i Tinn 17.12.1870, men utvandra til Amerika med far sin i 1873.  Han d. i Forest City, Ia. 20.9.1940.  Som enkjemann gifte Jake seg att 31.8.1912 att i Fertile, Ia. med Tillie Andrine Holskar, ei yngre søster av svigerinna Ragnhild, f. i Worth Co., Ia. 26.9.1881.  Ho d. i Mason City, Ia. 23.8.1966.  Jake og Lizzie farma i Grant township, Cerro Gordo Co., Ia., men med andre kona Tillie flytte Jake først til Fertile, Worth Co., Ia. og sidan til Mason City, Cerro Gordo Co., Ia.  Han fekk ikkje born i nokon av ekteskapi sine.

d. Lina Andrina Suby, f. i Dane Co., Wis. 29.8.1874, d. i Winnebago Co., Ia. 12.6.1876.

e. Larsina, kjend som Louise Suby (1878-1974), vart gift med Christen, kjend som Chris Billison (1869-1936), son av gardbrukardotteri Martha Christensdotter frå Fossen i Jostedalen (1841-1916) (s.d.).

f. Anna Sophie Suby, f. i Winnebago Co., Ia. 14.1.1881, d. i Winnebago Co., Ia. 1.3.1896.

~~~~~~~~~~~~~~

Eg takkar på ny for framifrå bistand med denne huslyden og vonar på hjelp til å tetta ogso desse siste «hòli»...

Endret av Lars E. Øyane

Han var son av husmann Nils Jacobson på Haugen under Sanden, opphavleg frå Svalde,

Hmm, her har det vel gått litt fort i svingane:

1. Nokon husmannsplass Haugen under Sanden er ukjent, jf. innlegg # 5 over.

2. Å vidareføre den danske embetsmannsforma Svalde for Svadde er ikkje naudsynt. Eg vel her ikkje å spinne vidare på resonnement rundt dette, anna enn å ytre synspunktet.

Hjarteleg takk til Anfinn for kjapt svar med kommentarar!

Eg har retta opp manuskriptet mitt i samsvar med kommentarane dine.  Dette med Svalde og Svadde hadde eg oversett, og spørsmålet om plassen under Sanden stod vel òpe, og eg hadde gløymt å ta høgd for retting!  Ein eller annan gong kjem vel kanskje dette plassnamnet fram...?

Men eit sentralt spørsmål som står att er vel dette med kvar Nils Jacobson verkeleg vaks opp!?

Eg takkar på ny for framifrå bistand med denne huslyden!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.