Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Oluf Rikard Olsson Sletvold / Fladen / Almli / Øverhaug (Dille)

Recommended Posts

1 time siden, Kjetil O Sletvold skrev:

Ad mangler på Harald'er i 1600-tallets Jämtland:

Jeg har kikka i bøteregisterne for JL og HD på 1600-tallet.  Noen Harald fins ikke der, men det fins mange Halduor'er og noen Halffuard-varianter.

Harald Olsen som bodde på gården Gullikstad i 1701, kom fra Nordfjord.  Det var skifte etter hans bror Ole Olsen Nordfjord i 1694. Der møtte avdødes to brødre Harald Olsen og Colbent Olsen (min ane).

• Liker 1
På 25.10.2017 den 19.15, Astrid Ryen skrev:

Øverhaugen 120/1 bind 2 side 417: Johannes Jonsen Dille 1733-1800, gift 1760 med Berit Lassesdatter Femund fra Røros. Berit Lassesdatter var datter av Lasse Jensen i Nordvika ved Femund (han var fra Nordfjord) og Beritte Olsdatter Femund, skifte etter sistnevnte i 1779. Johannes Jonsen Dilles foreldre Jon Olsen Dille og Marit Olsdatter ble gift på Røros 5/4-1731. Johannes Jonsen Dille ble konfirmert i Ålen i 1754.

Var det vanlig at man passerte et snes år før man kunne sin "Pontoppidan" til stående?

• 1 måned senere...

Retting til post #2.

Jeg fant igjen posten med linken mellom Nicolay +Toren og Grytten/Monge.  Beklager at jeg ikke husket rett etternavn, men kan nå takke, bukke og ønske god jul til  Litta Olsen.

• 6 måneder senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.