Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Grand hotell Trondheim 1917-1918

Recommended Posts

Min mormor står i adressebok for Trondheim med adresse Kongens gate 26, som er samme adresse om Grand hotell. Hun jobbet der.

Jeg prøver å finne mest mulig informasjon om hennes tid i Trondheim (hun kom dit fra Namsos i 1916). Hun møtte min morfar på Grand hotell i 1918, han jobbet der iflg. et brev jeg har etter ham.

Nå lurer jeg på om det finnes noe arkiv med ansattlister i denne perioden? Jeg lurer også på om det finnes kommunal folketelling for Trondheim i denne perioden (jeg har sett den fra 1925). 

Mormor jobbet som "mellempike", er det noen som vet hva slags jobb det var? Og var det vanlig at de ansatte bodde på hotellet der de jobbet?

Jeg skal til Trondheim noen dager i begynnelse av juli og kan grave i noen arkiver om jeg bare visste hvor jeg kan lete. Tips mottas med stor takk.

vennlig hilsen Anne

Lenke til kommentar
https://forum.nasjonalarkivet.no/topic/223338-grand-hotell-trondheim-1917-1918/
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.