Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Spørsmål om ansatte på Strømmen stasjon

Recommended Posts

Kan noen finne ut opplysninger om to tidligere NSB-ansatte ved Strømmen stasjon:

A) Anton Arnskau var stasjonsmester der til ca. 1961, ønsker å vite hvilke stasjoner han tidligere var stasjonert.

B) Rolf Larsen var ansatt på Strømmen stasjon i mange år. Mener han var der til en gang på 1980-tallet. Kan noen hjelpe meg å finne ut når han

begynte der og når han sluttet?

Hei!

fra Norges jernbanepersonale:

Anton Arnskau  stasjonsmester f. 23/2-96 i Ullensaker.G.m. Hilda Marie Hafstad f. 18/11-90 i Sørum.

Beg.som bud 1911, tgf. 1915 ,j.eksp.1919, j.fullm.1947, st.mester Dal 1948,Strømmen 1956.Jernb.sk. 1915.

Hobby vintersport, fiske.

Faren Hans Antonsen var stillv.betj.

Hilsen Kari

Endret av Kari Aabelvik
  • Liker 1

Hei!

Takk for svaret! Klarer du å finne ut om den andre personen  jeg nevnte navnet på: Rolf Larsen. Mener han jobbet som telegrafist på Strømmen stasjon fra midten eller slutten på 1950-tallet, og helt frem til 1980-tallet. Da var han avansert som første-fullmektig.

Hilsen Alf.

Ikke godt å si siden du ikke opplyser om hverken f.data eller fødested. Kanskje han som er oppført under adm.tjenesten og innv. stasjonspers. i Oslo distrikt:

Rolf Larssen, telegrafist. Født 5-9-29 i Strinda. Beg. som bud 1949, ans. telegrafist 1949. Tidl. tj.gj. i Tr.heim distr. Jernb.skole 1949. Hobby: Badminton, tegning og fotografering. Faren Leofred er kontorist ved NSB, brødrene Egill og Knut henholdsvis verksmester og st.mester.

På 7.1.2019 den 7.40, Carsten Schanche skrev:

Ikke godt å si siden du ikke opplyser om hverken f.data eller fødested. Kanskje han som er oppført under adm.tjenesten og innv. stasjonspers. i Oslo distrikt:

Rolf Larssen, telegrafist. Født 5-9-29 i Strinda. Beg. som bud 1949, ans. telegrafist 1949. Tidl. tj.gj. i Tr.heim distr. Jernb.skole 1949. Hobby: Badminton, tegning og fotografering. Faren Leofred er kontorist ved NSB, brødrene Egill og Knut henholdsvis verksmester og st.mester.

Hei!

Takk for svaret. Opplysningene her, ser ut til å være den personen jeg etterlyste. Bl.a. husker jeg at han var trønder.

Skulle gjerne hatt flere opplysninger om vedkommende etter han begynte å jobbe ved Strømmen stasjon. Vet du hvor jeg eventuelt kan klare å finne ut av dette?

Hilsen Alf.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.