Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Skrevet

Hei! 

Jeg trenger litt hjelp til å finne ut mer om min tippoldemor Margit Charlotte Åslie. 

Dette er opplysninger jeg har til nå; hun er trolig født Andersdatter den 13.desember 1897, død 13.desember 1973. Gift med Ole Åslie. Sammen fikk de 3 barn - Mina Karin, Hanna Olaug og Gustav Johan Albin. De bodde i Austmarka. Mannen Ole Åslie skal ha sittet på Grini. 

På forhånd takk!

Skrevet

Etternavnet kan forresten ha vært skrevet Aasli.

Skrevet

Må sjekkes! 

Margit Charlotte Andersdatter Åberg icn_world.gif?1573152898

Kjønn: Kvinne
Født: 13. Desember 1897
Åberg øvre,Austmarka, Vinger, Hedmark
Død: 13. November 1973 (75)
Åslie, Eidskog, Vinger, Hedmark
Nærmeste familie:

Datter av Anders Olsen Aaberg og Maria Olsen Aaberg
Søster av Karl August Andersen; Ole Andersen Åberg; Mathilde Andersdatter Åberg; Johan Gustav Andersen Åberg; Marie Andersdatter Åberg og 10 others

Lagt til av: Magnus Eriksson 3. desember 2017
Administrert av: Magnus Eriksson

https://www.geni.com/people/Margit-Charlotte/6000000071550353907?through=6000000071550388886

Skrevet

Takk alle sammen!

• Liker 1
Skrevet

Visst er det spennende  😊

Anbefaler gruppa "Skogfinnene: Slektene og etterkommerne" på Facebook.

Der kan du blant annet stille spørsmål.

Skrevet

Den Olav Aasli som satt på Grini skal ha vært arbeider fra Åbogen og født 09.03.93. Han ble arrestert 13.10.41 og satt inne for "Kommunistsak, våpen". Han var også innom Møllergata, tilbake til Grini og så Sachsenhausen hvor han ble sittende til freden kom. https://www.nb.no/items/731f153d3d0befdfe5e71b419c396318?page=75&searchText=Grini
Sånn siden det stod "skal ha sittet på Grini". Jeg vet ikke hvordan det passer med de andre opplysningene om mannen til Margit Charlotte.

Skrevet
14 hours ago, TangenTK said:

Visst er det spennende  😊

Anbefaler gruppa "Skogfinnene: Slektene og etterkommerne" på Facebook.

Der kan du blant annet stille spørsmål.

Takk for tips! 😄 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kobler temaene dine. 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.