Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hvor ble det av John Kristian Johansen/Lindegård, f. 1874 i Meløy

Recommended Posts

Jeg har lett etter John Kristian, og har klart å følge han til folketellingen i 1891, men etter det er han sporløst borte for meg. Dette er hv jeg finner om han ved søk i DA:

https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&m[]=1837&firstname=john+&lastname=johansen&gender[]=m&birth_year_from=1873&birth_year_to=1874&birth_date=&birth_place=&domicile=&position=&event_year_from=&event_year_to=&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=&sort=rel

Kan noen andre som er flinkere til dette enn meg, se om han kan spores opp?

Svein

Endret av sveiniversen

John Kristian ble født 31.05.1874 ifølge kirkeboken:

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nordland, 843/L0634: Klokkerbok nr. 843C03, 1860-1884, s. 139
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050426010906

Supert. Tusen takk så langt.

Jeg ser at han oppgir sin bror Martin som sin nærmeste slektning i følge ww1 draft og at han i skiftet oppgis å være til sjøs sammen med Martin. De to tingene henger godt sammen for meg.

Tror dere at vi klarer å finne ut når han gikk i land/emigrerte til Amerika?

Han har også ei søster Olea som dro over og som jeg fant død i Canada. En annen søster (Johanna) har jeg ikke klart å finne ennå, så det er mye å jobbe med her fortsatt.

Petition i post #3 tilsier at John ankom Washington i 1900.

Det ser ut til at John Lindegard på 1920-tallet var mannskap om bord på fartøy som gikk i trafikk mellom Washington og British Columbia (listen er nok ikke komplett):

image.thumb.png.f9dac595320ed5b4e15e8bb1cd069ba9.png

58 minutter siden, Anne Tonby skrev:

Ja, da er det vel ikke store sjansen. Har du sett etter han i census 1920?

Det sto vel heller ikke noe om "Marital Status" ved hans død? Jeg kommer ikke inn via den lenken Frank la ut i #5.

• sveiniversen changed the title to Hvor ble det av John Kristian Johansen/Lindegård, f. 1874 i Meløy
15 timer siden, Leif Johannessen skrev:

I et utdrag av skiftet etter morbroren Gabriel Jonsen i 1917 står det at Jon Lindegård (og broren Martin) er "til sjøs". Men det behøver jo ikke være helt korrekt.

Finnes dette skiftet på nett?

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.