Gå til innhold
Nasjonalarkivet

LØST Tyding av dåp - Minnie Alfhilde Forsethlund 1906

Recommended Posts

Hei

Jeg er ganske fersk i slektsforskning og ikke så erfaren på skrifttyding, og nå har jeg sittet lenge og vel og forsøkt å tyde hva som står i kirkeboken om Minnie Alfhilde Forsethlund som var pleiebarn i familien til min oldefar. Jeg forsøker å finne ut hva som står i kolonnene, men det er ikke den enkleste oppgaven. https://media.digitalarkivet.no/view/694/168, hun ligger som nr 46 under pikebarn.
Jeg har klart å tyde noe, men usikker på om det er riktig:

Født: 20 mai

Døpt: 17. juni

Navn: Minnie Alfhilde

Foreldrenes fulle navn og stilling: Elektriker/?? Arnt Ludvig Larsen Forsethlund, Ratkes gade 17 II og Frøken Anna Margrethe Ellingsen Vestre Fredriks??
Foreldrenes Bopel: Barnet er født i Dra?? bor for tiden i Tor Olsens gade 3 II hos(?) Skrædder Moe  [jeg vet adressen og yrket til tippoldefar, så jeg tipper det er det dèt står her]

Faddere: (Kone?) Selma Olsen (?), Skrædder John Moe, Frøken Sigrid Moe, Herr(?) Oscar Moe

Uekte 
Anmerkninger: Her forstår jeg ingenting, klarer kun å tyde 16. juni 1906

Hadde blitt så glad hvis noen kunne hjelpe meg. På forhånd, tusen takk 🙂

Endret av Cecilie Moe

Født: 20 mai
Døpt: 17. juni
Navn: Minnie Alfhilde
Foreldrenes fulle navn og stilling: Elektriker/?? Arnt Ludvig Larsen Forsetlund, Rathkes gade 17 II og Frøken Anna Margrethe Ellingsen Vestre Fredrikstad
Foreldrenes Bopel: Barnet er født i Brochmannsgt. 16 bor for tiden i Thor Olsens gade 3 II hos Skrædder Moe

Faddere: Kone Selma Olsen, Skrædder Johan Moe, Frøken Sigrid Moe, Herr Oscar Moe

uægte
Anmerkninger: Ved Barnets Moder. Opgives af Moderen som begges 1ste Leiermaal. Faderen har 16 Juni 1906 her paa Kontoret benægtet Paterniteten.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.