Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei.. prøver å finne ut når min tippoldefar ble født. Ser ut til at han er født i 1844, 1845 og 1846.. det står forskjellige årstall etter hvor man leter hen. Han funnet hans navn i dåpsbok fra 1845. Er det noen klarer å tyde teksten på nr. 172, spes foreldre og navn, tror det står Herman Sandersen der som er navnet på min tippoldefar. https://media.digitalarkivet.no/view/453/67

Endret av Tonebjoh
Feil ord
Lenke til kommentar
https://forum.nasjonalarkivet.no/topic/255178-hva-er-riktig-f%C3%B8dsels%C3%A5r/
Del på andre sider

172. Født 21de Feb. 1845, døpt 22de Juni. Herman Sandersen, Ligesaa (Ægte). Foreldre: Hmd. Sander Helgesen og Hustrue Marthe Maria Svennungsd. Bruse. Faddere: K. Anne Hansd. Skoftebye, P. Anne Marie Ommundsd., U. K. Anders Ommundsen, U. K. Anders Christensen Kokkim, Gmd. Erik Rasmussen Skoftebye. Hjemmedøbt: Nei!

Remi

23 timer siden, Remi skrev:

172. Født 21de Feb. 1845, døpt 22de Juni. Herman Sandersen, Ligesaa (Ægte). Foreldre: Hmd. Sander Helgesen og Hustrue Marthe Maria Svennungsd. Bruse. Faddere: K. Anne Hansd. Skoftebye, P. Anne Marie Ommundsd., U. K. Anders Ommundsen, U. K. Anders Christensen Kokkim, Gmd. Erik Rasmussen Skoftebye. Hjemmedøbt: Nei!

Remi

Hei Remi

Er ikke bostedet Brusevaldplads? jfr. siste understrekte ‹linje›? Og jeg tror at fadderne ‹dine› tilhører forrige dåpsbarn.

Mener det er disse: K: Birthe Olsd, P: Inger Maria Olsd, P: Birthe Maria Helgesd, Gmd Christian Olsen Brusevald, Gmd Sander Hansen Belsbye, U:K: Jens Helgesen Niben.

Mvh

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.