Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Svensk slekt Lalander

Recommended Posts

Du har fått noen tips om dette før.

Det er litt uklart hvilke opplysninger du egentlig er på jakt etter.

Et annet alternativ er å ta kontakt med Föreningen Lalandersläkten.

https://lalander.nu/namnet-lalander/

De har også en FB-gruppe

https://www.facebook.com/groups/476639549916711/?ref=share

Endret av Matthias Kolberg
  • Liker 1

Tusen takk for linker begge to. Jeg har forsøkt og ta kontakt med slekten både via hjemmesiden og FB siden deres. Fikk et svar via FB siden men hun som svarte hadde ikke så god greie på slekten, skulle undersøke og komme tilbake sa hun. Siden hørte jeg ikke noe mer. Jeg har nå skrevet til Riksarkivet og bedt de granske videre for meg på de personenene jeg har bakover i tid og også finne forbindelsen min til Lalander slekten siden det var de som skrev til meg at jeg bør sjekke ut den slekten. Så får vi se hvilket svar jeg får da.

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men her er lenke til innlegget ditt på Anbytarforum med navn på de personene som mulig tilhøre Lalanderslekten:

Benjamin Olofsson, født ca. 1662 av Lalander slekt? | Anbytarforum (rotter.se)

Mulig dette kan være en ledetråd:

Ansedel Olof Estensson (fam-melander.se)

Her er et innlegg om Olof Estensson og Sara Eriksdatter m. sønn Benjamin.

Olof Estensson og Sara Eriksdotter, Sverige - Brukernes eget forum - Arkivverket

Endret av Randi Elisabeth Haugros

Legger inn lenke til Benjamin Olsson og Ann Persdatters vielse, i Kall, 22. oktober 1693:

Kalls kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/ÖLA/11066/C/1 (1688-1766) - Riksarkivet - Sök i arkiven

Stedsnavnet til Benjamin klarer jeg ikke å tyde, men for Anna er det Krok.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.