Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Peder Dahl, født 31. mars 1877 i Norge. Dør i Ypsilanti, Stutsman county i Nord Dakota i 1936. Hvem var hans foreldre og hvor i Norge kom han fra?

Recommended Posts

Sigrid Lee 1879-1940 gifter seg 5. november 1902 med Peder Dahl 31.03.1877. Hvor vet jeg ikke. Sammen får de barna Lawrense, Pearl, Lydia, John, Becky og Mildred. Sigrid og Peder er gravlagt i Ypsilanti, Stutsman county i Nord Dakota. Jeg har funnet og fulgt Sigrid og barnas liv. Men hvem var Peder Dahl og hvor kom han fra i Norge? Ei folketelling sier immigrasjonsåret er 1879. I så fall må han ha kommet med familien sin. Litt usikker på etternavnet Dahl. Het han det i Norge eller er det en "amerikansk" versjon. 

Tusen takk for svar. Jeg får dessverre ikke åpnet lenkene, da jeg ikke har noe abonnement på Ancestry. Det med Lars var litt spennende, da jeg vet om en Lars Hulbekdal endret navnet sitt til Lars Dahl. Men det kan bare være et sammentreff. Nå har jeg funnet ut at Sigrid og Peder giftet seg i Clinton, Wisconsin. Da har de kalt opp att sin eldste sønn Lawrense etter Lars. Og igjen, tusen takk for svar. Mvh Oddbjørg

Utskrift fra EmiWeb/Norsk Emigrasjon

Fornavn: Lars
Etternavn: Petersen Dølplads
Født dato: 1849-12-21
Født sted:  
Født land:  
Yrke/Tittel:  
Alder: 29
Kjønn: M
Sivilstatus:  
Utfl. dato: 1878-04-13
Registrert dato: 1878-00-00
Utfl. fylke: Hedmark
Utfl. sogn: Alvdal
Utfl. sted:  
Destinasjon sted:  
Destinasjon område:  
Destinasjon län:  
Destinasjon land: Amerika
Familienr.: 1
Løpenr.: 1
Kildetype: Ministerialbok
Kildens boknr: 1
Periode 1863-1882
Kildens sidenr: 404
Kildens oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar
Meddelte attester:

Kommentarer:

Stavemåter i kilden:

Sist oppdatert: 2010-12-23 08:14:19.0
Arkiveier: Norsk Utvandrermuseum
E-post: kari.fuglesang@annomuseum.no
Telefon: +47 62 57 48 50

Familie

Etternavn: Fornavn: Født: Født Sogn: Utfl.: Utfl. sogn: Utfl. län: Destinasjon:
Mari Larsdatter Dølplads 1840-01-05   1878-04-13 Alvdal Hedmark Amerika
Peder Larsen Dølplads 1877-03-31   1878-04-13 Alvdal Hedmark Amerika

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.