Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei,

Jeg går gjennom et gammelt skifte fra 1813 og se gjennom løserne som står der.  De flest har jeg klart å finne ut hva de er; men noen er jeg ikke sikker.  Nedenfor har jeg limt listen.  jeg er usikker om de jeg har skrevet med røde fet skrift.  Kan noen hjelpe meg?  Mange takk.

1 blaae Troje........................................................Rgsbv: " - 16

1 randet skjort.................................................................." - 32   Er dette skjorte eller skjørt?

1 sort do..........................................................................." - 16

1 sort Forklæde................................................................" - 12

1 Lærreds Overdeel........................................................." - 12    Hva er en lær overdel?  Er det ei jakke?

1 do.................................................................................." - 12

1 Par gl: Strømper............................................................" - 4

1 Koe Bliros.....................................................................8 - "

4 Souver og 2 Lam...........................................................4 - "

1 ung Gjeld Buk...............................................................1 - "

1 Rok................................................................................" - 12

1 Stette.............................................................................." - 4

1 Kar................................................................................." - 12

2 Spand............................................................................." - 8

1 Kjærne..........................................................................." - 4   

1 Tønde............................................................................." - 8

1 But.................................................................................." - 8

1 tydsk Gryde...................................................................." - 32

1 do...................................................................................." - 12

1 gl: Stueskab...................................................................." - 16

Her er lenken:  https://media.digitalarkivet.no/view/25178/346

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.