Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Arvid Stenberg, f.19.07.1904 (Fredrikstad), d. 17.08.1946 Portland, Maine, USA

Recommended Posts

Arvid ble gift med Karen Jorgine Johannessen, f. 25.08.1904 i Moss, muligens i nov-des i 1938 eller i 1939. Jeg fant på NB.no en lysning datert 10. oktober 1938. Da hadde Karen fornavnet Karin. Men selve vielsesdagen kommer ikke fram, ikke finner jeg det i digitalarkivet, eller på MH. Hun giftet seg på nytt i 1954, med Asbjørn T Jacobsen, og da med etternavnet Stenberg. Arvid var styrmann, han dro til New York i 1939 (passasjerliste), og står registrert i krigsseilerregisteret.

Jeg tror de giftet seg i Oslo, finner ingen dokumentasjon på kirkesogn..  Tips?

6 minutter siden, Svein Bjarne Johansen skrev:

Jeg fant på NB.no en lysning datert 10. oktober 1938. Da hadde Karen fornavnet Karin. Men selve vielsesdagen kommer ikke fram, ikke finner jeg det i digitalarkivet, eller på MH.

Viet borgerlig i Oslo, 12. oktober 1938 - Oslo fylke, Oslo, Vigselsbok (borgerlig) nr. 30 (1938-1938), Protokollside, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20110303310335

• Liker 2
  • Liker 2

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.