Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hvor finner jeg Mette Thorsdatter fra Andøya?

Recommended Posts

Mette Thorsdatter f. 1773 - d. 1813  Geni - Mette Thorsdatter (1773-1813)- Øksnes

og ektemannen Christen Nicolai Pedersen f. 1772 - d. 1844, skal begge være født i Dverberg, Andøya. Mette dør bare i en alder av 40 år, i Øksnes, Nordland. I Geni profilen hennes har noen skrevet at opplysningene som står i bygdeboka av Johan Borgos er feil og at foreldrene som er oppført, ikke er hennes!

"NB! Mette er i bygdeboka feilaktig oppført med foreldre Tor Jørgensen og Malena Pedersdtr. Opplysninga i Øksnes bygdebok bygde på ei antaking som lå snublende nær, men som ikke holdt da jeg fikk tak i skiftet etter Tor Jørgensen. Beklager! Johan... "

Når jeg prøver å finne foreldrene til Mette, finner jeg absolutt ingenting. Jeg har kikket i kirkebøker, digitalarkivet opp og i mente, men jeg finner hverken dåp, konfirmasjon eller noe annet i Dverberg.

Noen som har en ide?

Vh

Malla Gullvik

Endret av Malla

Gjort og beklager 🙂 Jeg har funnet henne når hun kom til Øksnes. Det er Dverberg, Andøy jeg mangler. Dåp, eventuelt konfirmasjon og informasjon om foreldrene hennes 🙂

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.