Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Oppslag om en hendelse 1944 i aviser fra saltdal

Recommended Posts

Jeg lurer på om det kan finnes noe rundt et slagsmål som skjedde i Saltdal i 1944. Min onkel Øivind Andresen var sjafør og medlem av transportkompaniet i det tyske viking regimentet.  Har funnet ut at han avgikk ved døden etter et slagsmål i Saltdal. Han døde 10.7.1944. Er det mulig og hvis så om noen her på forumet som kan hjelpe meg med å finne ut noe om dette. Det hadde vært veldig bra å få noe mere opplysninger om dette og hva dette tyske regimentet gjorde i Saltdal. Min onkel Øivind er et slektsmysterie for meg derfor ønsker jeg å finne mere ut om han. Han var person non grata i familien pga hans tilknytning til de Tyske okkupasjonsmaktene. 

På forhånd takk for hjelp

Mvh Torgeir Karlin

Endret av torgeir karlin
  • Torgeir Karlin changed the title to Oppslag om en hendelse 1944 i aviser fra saltdal
8 timer siden, torgeir karlin skrev:

Takk for svaret, men hvorfor er den scanna bildet sperret. Er det andre opplysninger der som kan være utilgjengelige for almenheten

Mvh Torgeir Karlin

Dette skjedde i 1944.

Her har du svar på spørsmålet ditt:

Sperret innhold i Digitalarkivet - Digitalarkivet

Endret av Lars Kittilsen

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.