Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Lucia H. Smith, født 1716. Jødisk?

Recommended Posts

Jeg har fulgt diskusjonen her om forfedrene til blant annet Lucia H. Smith, født 1716 og død 1788 på Tjøtta. Det foreslås i diskusjonen nedenfor at hun kan være født i Danmark og at hennes far kan ha vært i militæret da…

Er det mulig at denne familien var opprinnelig jødisk? Et skudd i blinde, men har hørt av en eldre slektning som er død nå at det skulle være jøder i slekta, og derfor lurer jeg på denne familiens opphav!

10 timer siden, Kristin Jensen Bechstrøm skrev:

Jeg har fulgt diskusjonen her om forfedrene til blant annet Lucia H. Smith, født 1716 og død 1788 på Tjøtta. Det foreslås i diskusjonen nedenfor at hun kan være født i Danmark og at hennes far kan ha vært i militæret da…

Her er det også mulighet for Hollandsk slektskap.

Og mange jøder i Holland på den tiden, sett på som et fristed.

Feks

Marriage Digna Jansen & Henrich Lucasen Smith on December 10, 1661 in Zevenbergen (Netherlands) » Open Archives

Endret av Ivar Moe
1 time siden, Ivar Moe skrev:

Her er det også mulighet for Hollandsk slektskap.

Og mange jøder i Holland på den tiden, sett på som et fristed.

Feks

Marriage Digna Jansen & Henrich Lucasen Smith on December 10, 1661 in Zevenbergen (Netherlands) » Open Archives

Så spennende!!! Tusen takk!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.