Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Anbjørn Knutsen, Gjemnes/Kristiansund

Recommended Posts

Anbjørn Knutsen ble født 1770 på garden Lillevik på Bergsøya i nåværende Gjemnes. Han var bruker av garden Øvre Lillevik i perioden 1807-45. Jeg har ikke klart å finne ut når han døde (1845 eller senere). På den tida lå Bergsøya antagelig under Kristiansund prestegjeld, Fredø sogn. Kan noen hjelpe meg med informasjon om når han døde?

• 2 uker senere...

Anbjørn Knutsen Lillevik, f. 1767, d. 21.2.1850

(sjå kirkebok for Kristiansund 572Ao8, side 26.

mvh.-endre.

Hei,

Takk for nyttig informasjon om at Anbjørn Knutsen døde i 1850. Han er tipptippoldefar til min kone. I kirkeboka står det at han var 83 år gammel da han døde. Er det grunnen til at du mener han er født i 1767 eller har du funnet noe om hans fødsel/dåp et annet sted? I Gjemnesboka, Bind 8 står det at han er født i 1770. Anbjørn giftet seg med Berit Olsdatter i 1816. I Gjemnesboka, Bind 8 står det at hun er født i 1784, og der står det "Einset, Nordistua" etter navnet hennes. Informasjon om den garden har jeg funnet i Straumsnesboka, bind 3. Jeg har ikke klart å finne ut når hun døde. Er det noen som kan hjelpe meg med informasjon om det.

Johs. Kjosbakken

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.