Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Avfotograferte slektshistoriske kilder

Recommended Posts

Skrevet

Fosen skal finnes.

Mvh Kari

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Takk Asbjørn. Flott at du har lagt ut disse rullene. Jeg har laget lenker under militære ruller. Jeg regner med at du har funnet dem i det som tidligere het Kommanderende general II.

Takk også til Tom Larsen som har sendt meg fotografier av to kollektbøker til Tukthuset for Christiania By og Norderhov/Hole.

Vi skal ha stand på DIS O/A's slektsforskerdag som holdes på Riksarkivet i samarbeid med RA og SIO. Det er Erlend som skal sitte der og svare på spørsmål og kanskje verve noen flere til å fotografere.

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå er det vel tiden inne for adventskalender. Jeg har lagt ut 2 ruller fra Opplandske infanteriregiment: Østre og Søndre Hedemarkske Compagnier, "Hoved og Lags Roulle". Se under militærer ruller her: http://slektskilder.blogspot.com/

Skrevet

Er det noen som har fotografert ekstraskatten 1762-1772 for Vesterålen og Salten? Ser at Erlend har lagt ut for Lofoten.

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke fotografert den. På Slektsforskerdagen i oktober ble det opplyst at fogderegnskapet skal skannes og legges ut av Riksarkivet. Jeg legger nok ut det jeg har fotografert selv, men kommer ikke til å fotografere noe mer av det. Vil heller satse på andre kilder som ikke er med i deres prioriteringer. Det er nok å velge i.

Mvh Kari

Skrevet

Takk for svaret. Hadde de noe tidsperpektiv for når dette vil bli lagt ut?

Skrevet

Jeg forsto det slik at det ekstraskatten for 1762 skal legges ut til neste år, på 250-årsjubileumet.

Skrevet

1699 Completterings Rulle, Heedemarckeen Fogderie er lagt ut (Militære ruller - Opplandske regiment).

Skrevet

Dagens:

1800 Edsvoldske Compagnie, Ungt Mandskabs Rulle.

Skrevet

Har jo litt på lur jeg også.

Etterlyste ekstraskattemanntall året 1772 for Vesterålen er lagt ut. Original på Riksarkivet.

Har også i forrige uke lagt ut kommunikantprotokoll for Flakstad for årene 1820-1824. Original er på statsarkivet i Trondheim.

Skrevet

Har jo litt på lur jeg også.

Etterlyste ekstraskattemanntall året 1772 for Vesterålen er lagt ut. Original på Riksarkivet.

Takk skal du ha.

Ellers så kan man lese her om ekstraskatten.

Mvh Michael

Skrevet

Dagens: 1796 Edsvoldske Compagnie

Skrevet

I dag har jeg lagt ut: 1765 Det Ennebachsche Liff-Compagnie

Skrevet

Nå har vel DIS Norge stengt sin luke, så da er det vel på tide at jeg åpner min: 1810 Edsvoldske Compagnie Roulle.

Skrevet

Dagens: 1697 Heggen og Frøland Fogderie, Rulle Ofver Det unge Mandskab

Skrevet

Dagens: 1697 Heggen og Frøland Fogderie, Rulle Ofver Det unge Mandskab

Den har jeg lagt ut og til og med skrevet av (ligger på digitalarkivet) for over to år siden!

Skrevet

Hei Erlend! Ja, det hadde jeg glemt. Jeg har så mye som jeg ikke har hatt tid til å legge ut som er fotografert i 2009. Da får jeg vel legge ut noe annet da.

Mvh Kari

Skrevet

Da kommer denne i steden: 1697 Heedemarchens Fogderi, Lex Rulle.

Skrevet

I dag: 1730 Trøgstadsche Compagnie, Hoved og Lægsrulle

Skrevet

Knut Sande har sendt meg Ekstraskatten 1762 for Romsdal. Den har tidligere ligget ute, men har vært ute av drift en tid. Nå er den lagt ut på mitt område (med ny lenke).

Skrevet

To små ruller med ungt mannskap fra Løten og Nes på Hedemarken i 1700.

Skrevet

To små ruller til fra Hedemarken: Ungt mannskap fra Veldre og Romedal.

Skrevet

"1700 Hedemarken, ungt mannskap utenfor legdene" er lagt ut.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.